03 октомври 2016

Маркетинг или да казваш правилните фрази

Пише ми се тази нощ, та ще разкажа още нещо. Покрай протестите преди няколко години се видяхме с Наско, разказахме си кой какво прави и с какъв бизнес се се мъчи. Бе топло време, а това сигурно ни е било слънчево.

Сподели той че си направил сайт, като слънце бил и даже си го оптимизирал. И тъй като си знам човека - той е търговец, не уеб майстор - се приготвих за чудо на дизайна.

Малко се бях подготвил, даже се посмяхме с колегата. Драснах му един мейл - не се прави тъй мой човек, намери си някой да ти направи сайт и го накарай да направи ей тези неща.

Не ми бе това идеята, но в крайна сметка започнахме ние да правим този сайт. То това си бе цяло приключение в стил - абе луд ли си да ти слагаме червено и жълто особено по такъв начин?! Но това е друга история.

Направихме някакъв сайт, разгледахме какво дирят клиентите на неговите услуги в чичко Гошо и се заех за работа.

По едно време бях качил сайта му в челната тройка то Транспортни услуги, Транспортни фирми, Международен транспорт и в петицата Логистика.

Той казва - няма запитвания от нови клиенти от сайта, всички са от други канали. Викам си нещо ме менти, ама каква му е файдата да го прави?

Година и нещо го оптимизирахме, сменяхме му текстовете, разположенията ... не ще и не ще. Спряхме да го оптимизираме активно, а аз на добра воля го поддържах, че ми бе жал да зарежем оптимизацията.

Групажен транспорт

групажен транспорт до Гърция
Де го чукаш, де се пука. И тук така, оказа се че при превозвачи, спедитори и клиенти си има особен жаргон. Тези дето често возят товари за цял камион си имат собствени камиони или фирми партньори, а тези които возят спорадично плащат малко и техния пътува с други товари - групажен транспорт.

Не е точно международен транспорт, ами е групажен транспорт до Солун - да речем. Група товари пътуват заедно към Солун, за да е по-евтино.

И си направих експеримент, хоп една страница за групажен транспорт и малко текст и след седмица ми се обади - ехей, Монка - дойдоха клиенти, хайде да ти приведа едни пари!

Брей, сума ти пари потроши този човек, а аз нерви, а то не било международен транспорт ами групажен транспорт.

Покрай неговия сайт с мен се свързаха и други хора, те също предлагат групажен транспорт но са превозвачи, а не спедитори като него.

Уроците и питането


С тази история с международния транспорт се научих да мисля повече като неутрален клиент. И преди си мъчех да го правя, но сега отделям повече време, задавам по-различни въпроси. Наистина ли хората на които предлага услугата си търсят международен транспорт или транспортна фирма или е инакво? Вече разпитвам и служителите - ти когато правиш еди какво си какво пишеш в Гугъл?

И отговорите сочат понякога нещо много различно от онова, което сме си мислили.

Питайте и ще ви се отговори - нали?

Аз ако с търся апартамент ще напиша нещо като - двустаен апартамент под наем в широк център, трети етаж ... или модел на на процесора и тестове.

Сега се питам какво ли търсят хората, които си търсят фотограф за някакво събитие? Как да подбереш добър фотограф?

Жената ги подбира по текстовете в сайта им, ама нали текстовете са ги писали такива като мен:)

Луда работа е това търсенето по косвени признаци.

Няма коментари: