16 декември 2012

Не ми е мъчно за оборотите на чалготеките

С колегата ми - пушач - ходихме на протеста в четвъртък, пред бившия партиен дом. Той се шегуваше, че ако запали ще го линчуват, но всъщност половината от хората, с които си говорехме също се оказаха пушачи. И всички тези пушачи разказваха за своите приятели пушачи, които подкрепят забраната да се пуши на закрито.

Не бях взел фотоапарат, за това използвам чужда снимка
Забраната да се пуши на закрито е съвсем резонна, все пак в много малко домове пушачите си позволяват да пушат на закрито, дори да нямат малки деца у дома си. Поне аз съм отраснал с такива пушачи - пуши се на балкона или на двора, не на прозореца, дори да е зима.

Някакви хора от кръчмарския бизнес протестират, че им падали оборотите и бизнеса погивал. Моите наблюдения са други. Заведенията, които и преди си бяха пълни и сега са пълни, които имаха малко клиенти и сега имат малко. Има една категория кръчми, където философията е "нощ година храни" и се разчита, че се пуши и пие за гъзария, а е гъзария да пафкаш и да поръчваш бутилки уиски или ракия или водка и да впечатляваш курволяка. Е, там сигурно ги е ударила забраната, защото разпищолените чалгари не поръчват бутилки алкохол с хиляда процента надценка.

Боли, ама такъв е живота, не ми е мъчно за оборотите на чалготеките.


Няма коментари: