29 май 2007

По билото на Беласица

Когато бях гимназист в Петрич учителката ни по биология организира кратка екскурзия до връх Радомир. Изживяването бе прекрасно, макар че ни спестиха прехода от града до билото извозвайки ни с военни камиони. От тогава си имам една мечта - да се върна пак там.


билото гледано от Петрич

Замислих се сериозно при една случайна среща във влак от София към Петрич. Случайността ме срещна с баща (на около 60 г.) и синът му (на около 35-40 г.), които ми обясниха, че са взели такова разрешително и отиват в Петрич за въпросния преход. Това бе по времето, когато на около 800 м. надморска височина имаше кльонове (телени заграждения по които тече слаб служещи за създаване на охраняема зона) и се изискваше разрешение от гранична полиция за да се направи преход в охраняваната от военните гранична зона.


билото гледано от с. Скрът

През изминалите години не ваднъж се връщах към идеята, но все на намирах съмишленици или бях твърде ангажиран през летата. Миналата година ми се разимна ЕXIT феста, размина ми се и прехода в Пирин с едно другарче, размина ми се и почивката изобщо. Затова сега съм твърд в немерението си, дори имам съмишленик.


село Скрът

Има хора, които са павили такъв преход, така че ще спестя част от описанията.

връх Тумба

Това е приблизителния маршрут: Петрич, природен парк Кондура, някогашната застава Кондура, връх Радомир, по билото до връх Тумба, село Скрът.



Тъй като прехода не е никак малък, ще се наложи да се спи в палатка или в чували.

1 коментар:

Mali каза...
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.